Pe lângă puhoiul de denivelări de pe străzile municipiului Suceava au apărut și câteva cratere, care mai de care mai adânci, mai late și mai periculoase. Acestea reprezintă un pericol pentru conducătorii care nu apucă să le evite la timp, dar nu numai pentru ei. Din cauza acestor cratere se pot produce accidente rutiere, poate chiar și cu victime. Șoferii ar putea observă craterul în ultima clipă, trag brusc de volan în încercarea de a-l evita și acroșează un vehicul care circulă regulamentar pe banda alăturată sau lovesc bordura, fie cu roata, fie cu bara. Amintind de accidentul rutier din sensul giratoriu de la Mc Donald′s și de reflexul taximetristului, nu ar fi imposibil ca un șofer să intre cu autoturismul într-un astfel de crater și pe urmă să lovească vreun pieton aflat pe trotuar.
Craterele din Suceava sunt de două tipuri: ”sub acoperire” în funcție de vreme și ”pe față” indiferent de vreme.
Cele din prima categorie acumulează apă (exemplu: cel de pe prima bandă a străzii Calea Unirii dinspre Grupul Școlar spre centrul orașului și cel din intersecția din fața Primăriei Suceava) și îi păcălesc pe șoferi cu privire la adâncimea gropii.
Cele din a doua categorie sunt vizibile indiferent dacă plouă, ninge sau e senin, dar îi obligă pe șoferi să frâneze brusc sau să le ocolească pătrunzând pe contrasens sau pe banda alăturată de pe același sens de deplasare.
Probabil aceste cratere în care conducătorii auto își pot rupe mașinile vor fi peticite după ce va avea loc un eveniment neplăcut urmat de mediatizarea sa la nivel național sau în caz contrar poate la primăvară.
Săptămâna trecută, după ce presa locală a arătat cu degetul spre lucrărea ”Din parapet în șanț”, edilul Sucevei, Ion Lungu, a spus că acel subiect este ”fals”, iar publicațiile nu au căutat altceva decât să vâneze ”senzaționalul pentru că asta vinde”. Atunci, primarul spus că trecerea de pietoni a fost marcată înaintea construirii trotuarelor pe motiv că vremea urma să se ”strice” (”De ce am făcut marcaje mai repede? Le-am făcut mai repede pentru că se strică vremea. Deci dacă nu le făceam săptămâna trecută, riscam să nu le mai putem face în acest an.” – Ion Lungu). Având în vedere vremea ”stricată” din această perioadă, șansele ca aceste cratere să fie plombate anul viitor sunt mai mari decât șansele de a fi plombate în acest an.
Foarte probabil și aceste cratere sunt un ”subiect fals” în opinia edilului.
Vă mai amintim faptul că în luna iunie a anului 2022, Ion Lungu a anunțat că asocierea firmelor Florconstruct – SUCT – Autotehnorom a câștigat licitația pentru reparațiile străzilor din localitate.
„S-a finalizat o licitație importantă la reparații străzi pentru suma de 10 milioane lei, valoare adjudecată. Au fost depuse două oferte, asocierea Florconstruct, SUCT și Autotehnorom SRL și asocierea SC Grup Construct Bucovina SRL, Auto Prima Serv SRL. Prima ofertă a fost conformă, cealaltă a fost neconformă, a fost descalificată. Ca atare a câștigat licitația această asociere Florconstruct – SUCT – Autotehnorom. Sigur, așa cum am spus, tarifele sunt cu 85% mai mari ca anul trecut, asta este situația. Sperăm să semnăm contractul și să ne apucăm de treabă, măcar să asfaltăm cât avem aprobat din această licitație”, a spus Ion Lungu la data de 8 iunie 2022.
În această dimineață, pe străzile Sucevei a avut loc o urmărire în trafic, în cadrul căreia polițiștii au tras 23 de focuri de armă. Persoana urmărită era un șofer beat. Dacă conducătorul auto aghesmuit ar fi intrat în vreunul dintre craterele din oraș, probabil polițiștii nu ar mai fi trebuit să îi împuște cauciucurile deoarece i s-ar fi spart în gropi sau poate i s-ar fi rupt roata cu totul.