La data de 19 mai 2025, ora 09.45, Poliția Municipiului Suceava a fost sesizată direct de către un reprezentant al Auchan România SA, cu privire la comiterea unei infracțiuni de înșelăciune, având ca victime atât compania, cât și o angajată a acesteia.
Potrivit anchetei, la data de 14 mai 2025, în jurul orei 17.00, o persoană necunoscută de sex masculin a apelat Serviciul Clienți Auchan, pretinzând că este angajat al Departamentului de Plăți. Sub acest pretext, a cerut să fie transferat către un angajat din cadrul departamentului Case.
Apelul a fost direcționat către o femeie, manager echipă case, care a continuat conversația de pe telefonul personal. Făptuitorul i-a relatat că în ziua anterioară s-a trimis o sumă mare de bani de la Auchan Suceava, ceea ce ar fi generat un comision exagerat și i-a cerut să „regleze” situația printr-o returnare rapidă a unei sume de bani.
Profitând de faptul că, într-adevăr, în seara anterioară fusese transferată o sumă mai mare către bancă, angajata a fost convinsă de poveste și, urmând indicațiile primite telefonic, a ridicat suma de 5.000 de lei din trezor, a schimbat-o în bancnote mari și a depozitat 4.900 de lei într-o stație de plată din Iulius Mall Suceava, conform instrucțiunilor escrocului.
În urma constatării prejudiciului, a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune.